,

Miles van Noor | Marathon preps #7

marathontraining duurloop van Hollandse Rading terug naar Weesp

Over de helft en midden tussen de lange duurlopen: m’n marathontraining gaat voorspoedig!
Deze week was het voorjaarsvakantie, dus ik hoefde lekker weinig te werken 🙂 En aan het einde van de week kwam er ineens een sportieve utidaging op m’n pad!! Benieuwd? Lees mee!!

Maandag 29-2 ♥ schikkeldag en WOD 16.1

zwarte bonen brownies herstel hap marathontrainingIk begon mijn ‘voorjaarsvakantie’ uiteraard met een run. Eerst een uurtje rustig lopen, met wat versnellingen op het eind. Prima work-outje voor in de ochtend. Ik kwam nog een mede-sportster uit Weesp tegen onderweg: mooie motivatie om samen nog een extra versnellinkje te doen!!
’s Middags bakte ik zwarte bonen brownies, met extra veel proteïne: hello herstel hap! Ik proefde de zwarte bonen niet eens!! Natuurlijk pakte ik ’s avonds ook nog een lesje Crossfit mee. Op het programma stond WOD 16.1: de WOD van de Crossfit Open. De complete Crossfit cummunity heeft het momenteel over de Crossfit Open: dit is de eerste ronde van de Crossfit Games (= in het kort: een wereldwijde competitie  om ‘the fittest on earth’ te zoeken, verdeeld over 3 rondes). Aan de Crossfit Open kan IEDEREEN mee doen, over de hele wereld. De beste 60 mannelijke, 60 vrouwelijke atleten en 30 teams van elke regio gaan door naar de Regionals (dit is de tweede ronde). De beste Crosfitters van de Regionals zullen op the CrossFit Games strijden om de titel Fittest on Earth. Bij mijn knusse-Crossfit-clubje deden we vandaag WOD 16.1: gewoon, om een beetje het gevoel van de Crossfit Open te voelen. Heftige WOD met onder andere pull-ups en burpees: dodelijk moe was ik. Gelukkig hadden we de bonen-brownies voor na de les!!

Dinsdag 1-3 ♥ toch wat werken en een tempoloop

run selfie marathontraining week 7Vroeg op: deze ochtend moet ik gewoon werken. Niet erg, veel kunnen doen! En: ’s middags lekker vrij!! Ideaal om thuis te lanterfanten, aan m’n blog te werken en Limburgs Zuurvlees te kokkerellen (succes-receptje hoor!!). Einde van de middag deed ik de wekelijkse tempo-run met m’n boyfriend. Ik liep totaal niet lekker. Dat was balen. Tuurlijk gaan niet alle trainingen even goed, dat hoort bij sterker/ sneller/ beter worden tijdens een marathontraing. Maar het gevoel na zo’n run is dan een beetje teleurstellend, ken je dat? Maar goed: wel gedaan! Dat telt ook!

Woensdag 2-3 ♥ zakelijke ondersteuning en RUST

’s Ochtends vergezelde ik m’n vriendje bij een zakelijke meeting, voor wat support en de toevoeging van ‘mijn’ kijk op dingen. Om het ‘uitje’ toch nog een beetje fun te maken, deden we aansluitend boodschappen bij de Maxis, lekker burgerlijk, De rest van de dag deed ik heel weinig. Ik voelde AL m’n spieren: ze waren moe!! Ik had natuurlijk zowel maandag als dinsdag hard getraind, de rust was welkom!! En rust is ook een belangrijk puntje tijdens een marathontraining (wijze woorden van Nora, knoop het in je oren).

Donderdag 3-3 ♥ Duurloop en pizza’s

pizza bij La Base Weesp Donderdag = duurloopdag…. Omdat ik vorige week tijdens de 30km niet zo heel lekker had gelopen (pijntjes en een verrekte nek) was ik voor de 30km van vandaag een beetje zenuwachtig. Het is toch bijna 3 uur rennen, niet niks. M’n vriendje had weer een route bedacht: weer met de trein naar Hollandse Rading, en dan via Hilversum, Laren, Crailoo en Naarden terug naar Weesp. De route was op sommige plekken een beetje lastig: met de uitgestippelde route op Strava bij de hand is het toch gelukt de weg te vinden (totaal 31km geworden), maar we moesten wel vaak stoppen om te zoeken. En oja, ik moest ook 2 keer plassen onderweg, nog meer stoppen dus. Uiteindelijk rende ik heel lekker! Geen pijntjes!!
Omdat we veel hadden verbrand tijdens het rennen, besloten we om ’s avonds lekker pizza te gaan eten bij La Base in Weesp. Daar was ik nog nooit geweest, maar goede verhalen over gehoord. De pizza die ik bestelde was volledig gedrenkt in olijfolie, terwijl ik had gevraagd om overmatig olie-gebruik te vermijden… Jammer. Ik hou dus totaal niet van zo’n vette pizza 🙁 Dus ik heb een andere pizza gevraagd. Dat deden ze heel lief hoor. Die pizza was beter. De sgroppino als toetje was wel lekker. En de bruschetta vooraf ook. Bij La Base kun je supersnel eten: de pizza’s staan in een mum van tijd op tafel. Je moet wel van pizza houden: iets anders hebben ze niet. Prima gegeten, maar ik weet niet of ik er nog zo snel een keer naar toe zou gaan: die pure-olijfolie-pizza was een deceptie (vette hap) en echt heel bijzonder vond ik het allemaal niet daar. Of ben ik te kritisch/moeilijk? 

Vrijdag 4-3 ♥ rust

Nog steeds voorjaarsvakantie: dus een heerlijk rustig dagje! We dronken een vrijdagmiddagborrel bij onze buren en deden verder vrij weinig: zo’n dag kan soms zo lekker zijn!! 
Een Facebook-vriend zette een bericht online: hij had kaartjes over voor MudMasters… Of er toevallig bikkels in zijn tijdlijn waren die daar zin in hadden…. Jaaaa!! Dat wil ik!! Het kostte me wat overtuigingskracht om m’n vriendje over te halen, maar een paar keer lief knipperen met mijn puppy-eyes werkte!! Dus zo kwam het dat we besloten om vrijdag op tijd naar bed te gaan, omdat we zaterdag mee zouden doen met MudMasters!! Joeeehoeeee!!

Zaterdag 5-3 ♥ modder en modder

mudmasters 2016 haarlemmermeer vieze kleding in badTjop tjop. Uit de veren: in de MudMaster-kleren!! Met een auto volgeladen met stoere modder-macho’s reden we naar de Haarlemmermeer: 12 km door modder en over obstakels stond ons te wachten. En ik had er zin in!!! Ik was wat onzeker over mijn modder-outfitje: wel of geen thermo? Wel een muts? En welke schoenen? Maar uiteindelijk besloot ik in een lange running-tight, thermo-shirt (lange mouwen), windjack, buff en handschoenen de heroÏsche tocht door de bagger aan te gaan. Als finishing touch kregen we nog een stralend wit shirt van Independer om over onze kleren aan te trekken! Wit shirt, zwarte blubber, gouden combi 🙂 Onze obstacle-run van 12 km was zwaar: met ijskoude handen over (of onder) een touw naar de overkant van een sloot leek onmogelijk, maar I did it!! Ook bedwongen we hooibalen, loopgraven vol modder, zuigende-modder-paden (zij noemen het ‘slow mud’) great walls, en liepen we met zandzakken 5 trappen op en af. Je snapt dat we na afloop moe (en vies!!) waren. Gelukkig kregen we een biertje bij de finish, dat stemde vrolijk! Totdat we zagen dat het alcoholvrije Radler was. Mudmasters is toch niet voor MIETJES?? Dus meteen maar een ECHT biertje besteld 😉
Nadat we onze modder-kleren in bad hadden gedaan, plofte the boyfriend moe op de bank, maar ik kon meteen door naar een vriendinnen-borrel!! Met een wijntje en lekkere hapjes heel knus bijgekletst, maar tegen middernacht vielen m’n oogjes dicht. Ik was moe.

Zondag 6-3 ♥ Oma en rust

oma's kat Stolwijk

oma’s kat

Alweer zondag…. Ik sjeesde ’s ochtends even naar Stolwijk om bij m’n oma en haar zus wat kopjes thee te drinken. Altijd fijn om oma weer even te zien! ’s Middags werkte ik wat, blogte ik wat, kookte ik wat, en toen was het weekend (en de voorjaarsvakantie!) alweer voorbij… Mehhhh.

Een week met lange duurloop EN Mudmasters, snap je dat ik spierpijn heb? 😉 
Heb jij wat leuks gedaan deze week? Hoe staat het eigenlijk met jouw trainingen?

Liefs! Nora

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Laat je reactie achter!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.