#DOcember blog miles and more weesp marathon interval december hardlopen weesp

Rotterdam Marathon 2016: I’m in!!
Nog 122 dagen tot de start.

 

Happy december!! Nog maar een paar weken en dan is het jaar alweer voorbij. December hoort normaal totally WINTER te zijn. Koud, guur, beetje sneeuw, of ijs misschien? Maar nu is het druilerig, nat en ellendig. Vind ik.

Steeds als ik wil gaan rennen, blijkt het ineens intens te regenen, of keihard te waaien. Mehhh. Maar ik ga toch hoor. Ik heb namelijk met Francien (van girlslove2run) afgesproken om in december minimaal 70km te rennen. #DOcember. Prima motivatie om toch wat kilometertjes te maken, terwijl m’n lichaam liever wil cocoon-en onder een dekentje op de bank, met de kaarsjes aan en de gordijnen dicht. Doei kak-regen.

70km, moet lukken lijkt me. Vandaag, 9 december, zit ik op 28km (vanavond wat erbij?).

Het maakt trouwens niet uit of het snelle kilometers zijn. Of fijne kilometers. Als je maar rent! Vaak worden de kilometers trouwens pas fijn als je weer thuis bent, ken je dat? Dan ben je superblij dat je naar buiten bent gegaan om de regen en wind te trotseren, terwijl je aanvankelijk dus liever horizontaal was gegaan op de bank.

De interval-training die ik gisteravond heb gedaan was ok. Niet fantastisch (bedankt regen). Vriend en ik doen bij ‘spontane’ interval-traininkjes vaak versnellingen van lantaarnpaal tot lantaarnpaal. Je moet wat. Daar zitten wel wat vaste spelregels aan verbonden: We mogen om de beurt zeggen tot welke lantaarnpaal we moeten versnellen (regel 1). Die lantaarnpalen moeten trouwens wel werken (regel 2). Sowieso versnellen we het laatste stuk van brug tot brug (regel 3) (voor insiders: dat is het stukje over de Ossenmarkt in Weesp). Want een van ons heeft ooit gelezen, of via via gehoord, of verzonnen, dat je altijd snel moet eindigen zodat je lichaam onthoudt dat je eigenlijk een heel snel persoon bent. Midden op de Vechtbrug stoppen we dan (regel 4) en zetten onze Strava uit (regel 5). We zeggen ‘goed gedaan schatje’ (regel 6) en stretchen wat voor de vorm (regel 7). Dan wandelen we naar huis terwijl we de run evalueren (regel 8). Heerlijk die vaste gewoontes 🙂

Ik heb trouwens nog een motivatie om m’n hardloop-pekske aan te trekken en te trainen: het plan is om op 19 december in Linschoten een halve marathon te lopen. Met m’n vriendje. Een halve marathon, poeh. Mooi meetmoment: hoe sta ik er voor?Dus #DOcember is volledig AAN!! Geen winterslaap voor mij!

Doe je mee met #DOcember? 70km tikken we zo af toch? Of heb je andere plannen? Misschien heb je wel zin om zaterdag 19 december met me mee te doen met de Linschotenloop? Lijkt me gezellig!!

Liefs! Nora

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Laat je reactie achter!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.