, ,

Workout op vakantie!

zee zakynthos vakantie workout sporten hardlopen

Hoi allemaal! Summer is coming! En het mooie is: ik ga al bijna op vakantie! Naar Zakynthos, jawel hoor! Ik heb net het weer daar gecheckt: volop zon en heerlijk warm, dus: jeeeeeej!!

zakynthos

Uiteraard ben ik van plan om veel terrasjes met lekkere drankjes te pakken in Griekenland 😛 en dan heb ik het nog niet eens over al het lekkere eten daar… Oioioi, voorpret!!
Maar, al dat lekkere eten (souvlaki, gyros, moussaka here I come!!) smaakt stukken heerlijker als ik weet dat ik die dag al wat calorieën heb verbrand, dus het is de bedoeling dat ik ook wat ga sporten op vakantie. Want: bikini-body… Gelukkig heb ik een bikini (nieuw!! fel-roze, geel en groen, te mooi!) en een body, meer heb je niet nodig lijkt me, voor een bikini-body.

cocktail strand vakantie

Ik ben dus alvast een plannetje aan het maken om in beweging te blijven op Zakynthos, maar ik ga het natuurlijk niet overdrijven.

Dit zijn mijn vakantie-workout-tips:

  • Neem je hardloopschoenen mee!! Hardlopen kan overal, dus ook op vakantie! Bovendien is het ontzettend leuk om al rennend mooie stadjes te bezichtigen en van prachtige uitzichten te genieten!
  • Doe squats elke ochtend en avond tijdens het tandenpoetsen! Als je toch staat te poetsen (2 minuten dames en heren) kan je meteen lekker squatten! Een squat is niet moeilijk, maar wel zeer effectief, omdat je er meerdere spiergroepen tegelijk mee traint. Je pakt namelijk je billen, bovenbenen en hamstrings. Je kunt rondere en strakkere billen krijgen met deze oefening. Like!! Bij een squat ‘doe’ je alsof je gaat zitten (maar dan nergens op). Zorg ervoor dat je billen goed naar achter steken en dat je rug recht blijft. Het beste is om tijdens de oefening je navel naar binnen te trekken. Hiermee span je je buikspieren aan. En lekker diep hè: ass to the Greek-grass 😉
  • Zwemmen! Zeer waarschijnlijk heeft je vakantiebestemming een zwembad of zee in de buurt (net als ons appartementje op Zakynthos 🙂 ). Een frisse duik op vakantie is altijd gruwelijk lekker, maar combineer dit met een paar baantjes borstcrawl (of schoolslag natuurlijk). En als je, net als ik, traint voor een (kwart-) triatlon, dan maak je meteen wat nuttige trainingsmeters!!
  • Doe actieve uitjes! Ga lekker wandelen (hiken!) of huur mountainbikes, ga bergbeklimmen of kajakken: het maakt niet uit! Je bent aan het bewegen en tegelijk aan het genieten van de fantastische omgeving van je vakantieoord!
  • Dansen! Zoek een goed feestje/ nachtclub/ hotelkamer (*) en dans! Vrije expressie!! Van dansen word je vrolijk en je bent heerlijk aan het bewegen! En meteen een mooie kans om je te specialiseren in de lokale dansen, zoals de sirtaki (of salsa, flamenco, tango, polka, polonaise, riverdance 😉 )
  • Beachbal! Daag je schatje/ BFF/ moeder (*) uit om op het strand een beachbal-wedstrijdje te doen. Dat is én ontzettend grappig én zweten geblazen!! Doe dit in je bikini en je wordt ook nog bruin. Winning tip huh?!
* doorhalen wat niet van toepassing is.
Jiihoeee!! Lekker dansen ;-)

Jiihoeee!! Lekker dansen 😉

 

Ik denk dat mijn vakantie-workout-plannetje best haalbaar is! Wat denk jij? Of heb je misschien meer tips voor me?

 

Liefs! Nora

1 antwoord

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] kan je vertellen dat dit echt een suuuuuuuuper heerlijk drankje is. Helemaal voor zo’n zomerse dag als vandaag natuurlijk! Maar laten we eerlijk zijn: ook als het sneeuwt en 10 graden vriest hou ik […]

Plaats een Reactie

Laat je reactie achter!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.